Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów Pyskowice

110Ac

 Wagon socjalny przeznaczenia specjalnego „kuszetka” typu 110Ac – 63519980011-4

 Typ konstrukcyjny 110Ac
Seria wagonu Sk wcześniej opisywany jako „Bckd”
Ilość osi 4
 Typ wózka 4ANc
Producent ZPM Hipolit Cegielski w Poznaniu
Numer fabryczny 16151
Rok budowy 1976

Artykuł o nabyciu oraz transporcie

REMONT WAGONU ETAPY

— 13.07.2019 —

Remont trwa, ten tydzień to dalsza odbudowa poszycia wagonu i usprawnianie układu wodnego. Niestety najgorszy okazał się stan poszycia, który wymieniamy, ponieważ podczas ostatniej naprawy, zaślepiono sączki okienne drugą lub trzecią blachą z poszycia i woda zamiast spływać, zatrzymywała się wewnątrz wagonu, efektem tego jest teraz konieczność wymiany dużej ilości wolnego części poszycia.

W trakcie sprawdzania zbiorników wodnych okazało się, że większość zaworów zasilających i odcinających były uszkodzone i wymagały wymiany, zwłaszcza w centrali odbiorczej wody wagonu.

— 07.07.2019 —

 Kolejny tydzień i kolejne postępy w pracach, niestety nie uda się na zdążyć do Chabówki z tym wagonem, mieliśmy takie ciche nadzieje. Jednak w żadnym wypadku nie rezygnujemy z naprawy tego wagonu. Tym czasem została wypiaskowana dolna część poszycia i zabezpieczona odpowiednią farbą, dodatkowo pracownicy Utrzymania Ruchu z firmy PROTOR, wykonali nowe profile poszycia, które zostały zabezpieczone, aby służyło długie lata, w sobotę rozpoczęliśmy wraz z pracownikami firmy PROTOR powoli zakładać profile. Dziękujemy pracownikom jak również firmie PROTOR za oddelegowanie pracowników pomocy przy naprawie, również dziękujemy z poświęcony czas: Jakubowi Jeranek, Jakubowi Szymurze, Juliuszowi Niemczykowi, Pawłowi Suderowi i Stanisławowi Jeżewskiemu (który z Warszawy przyjechał by nam pomóc).

Poniżej krótka fotorelacja autor zdjęć Piotr Mróz

— 29.06.2019 —

Rozpoczęto naprawę wagonu na terenie zakładu firmy PROTOR, na chwilę obecną, zostały wymieniono na nowe zbiorniki hamulcowe, zostały odesłane części weryfikacji i naprawie tj.: zawór rozrządczy, kurki końcowe, zestawy kołowe.

W trakcie naprawy poszycie musimy wykonać wstawki w dolnej części pudła oraz w najbliższym czasie zostaną albo wymienione albo naprawione drzwi wejściowe.

Elektryka została sprawdzona jest kompletna i w pełni sprawna.

Poniżej krótka fotorelacja autorstwa Piotr Mróz