Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów Pyskowice

94AB – 8535

Wagon osobowy typu 94AB – 8535

 Typ konstrukcyjny 94AB
Seria wagonu Bwi
Ilość osi 2
 Typ wózka 12AN
Producent Zakład Napraw Taboru Kolejowego Opole
Numer fabryczny 043
Rok budowy 1977

 

———– 22.03.2016 ———-

Trwa odbudowa układu oświetlenia wagonu, ponieważ wagon nie posiadał kompletnej instalacji, dzięki zaangażowaniu pana Krzysztofa Sekundo, możemy się pochwalić w pełni sprawną instalacją, a próba odbyła się dziś. Serdecznie dziękujemy.

Zarząd TOZKiOS chciałby serdecznie podziękować przede wszystkim firmie PROTOR oraz pracownikom tej firmy, za udostępnienie pomieszczenia i pomocy w różnych pracach związanych z naprawą tego wagonu. Również dziękujemy członkom naszego stowarzyszenia oraz osobom, które w jakikolwiek sposób przyczyniły się do pomocy w naprawie naszego wagonu.

———– 13.09.2015 ———–

W ciągu ostatnich kilku miesięcy w naszym stowarzyszeniu, dzięki zaangażowaniu wielu osób, udało nam się wspólnymi siłami ukończyć naprawę wagonu typu 94AB o numerze 8535. Efekt końcowy jest widoczny gołym okiem, pracę można ocenić na piątkę z plusem. Wagon z pozytywną oceną przeszedł jazdę próbną.

Poniżej przedstawiamy kolejne etapy naprawy wagonu.

Zakończyliśmy przede wszystkim prace blacharskie w wagonie, niestety była konieczność wyciągnięcia okien.

Następnie przyszedł czas na montaż okien oraz założenie nowych uszczelek pomiędzy ramą okienną, a otworem okiennym.

Kolejnym etapem było zabezpieczanie okien, drzwi oraz załagodzenie nierówności na powierzchniach bocznych wagonu.

Końcowym etapem było przetransportowanie wagonu na malarnię, szlifowanie wagonu, naniesienie podkładu antykorozyjnego, a na końcu kolory i opisy.

———– 12.05.2015 ———–

Na początku maja rozpoczęto naprawę wagonu typu 94AB o numerze 8535, na terenie zakładu firmy Protor.

Na samym początku, wagon został starannie wypiaskowany oraz oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń (rdza). Niestety w trakcie prac, natrafiano na miejsca z grubą warstwą szpachli,  pod którą znajdowały się dziury w poszyciu wagonu.

Wagon został przetransportowany na halę napraw, gdzie rozpoczęto prace blacharskie.

Dalsze prace blacharskie, jak również: próba hamulcowa oraz rewizja zestawów kołowych i pomiary sprężyn zostały wykonane.