94AB – 8535
Wagon osobowy typu 94AB – 8535
Typ konstrukcyjny |
94AB |
Seria wagonu |
Bwi |
Ilość osi |
2 |
Typ wózka |
12AN |
Producent |
Zakład Napraw Taboru Kolejowego Opole |
Numer fabryczny |
043 |
Rok budowy |
1977 |
———– 22.03.2016 ———-
Trwa odbudowa układu oświetlenia wagonu, ponieważ wagon nie posiadał kompletnej instalacji, dzięki zaangażowaniu pana Krzysztofa Sekundo, możemy się pochwalić w pełni sprawną instalacją, a próba odbyła się dziś. Serdecznie dziękujemy.
Całkowicie nowa instalacja, czyli przeciąganie kabli wzdłuż wagonu (foto Piotr Mróz)
Przedsionek trwa uzupełnianie w żarówki (foto Piotr Mróz)
Tablica póki co bez osłony (foto Piotr Mróz)
Malowanie korpusów i odbłyśników (foto Piotr Mróz)
Efekt końcowy naprawy (foto Piotr Mróz)
Zarząd TOZKiOS chciałby serdecznie podziękować przede wszystkim firmie PROTOR oraz pracownikom tej firmy, za udostępnienie pomieszczenia i pomocy w różnych pracach związanych z naprawą tego wagonu. Również dziękujemy członkom naszego stowarzyszenia oraz osobom, które w jakikolwiek sposób przyczyniły się do pomocy w naprawie naszego wagonu.
———– 13.09.2015 ———–
W ciągu ostatnich kilku miesięcy w naszym stowarzyszeniu, dzięki zaangażowaniu wielu osób, udało nam się wspólnymi siłami ukończyć naprawę wagonu typu 94AB o numerze 8535. Efekt końcowy jest widoczny gołym okiem, pracę można ocenić na piątkę z plusem. Wagon z pozytywną oceną przeszedł jazdę próbną.
Poniżej przedstawiamy kolejne etapy naprawy wagonu.
Zakończyliśmy przede wszystkim prace blacharskie w wagonie, niestety była konieczność wyciągnięcia okien.
Otwory okienne z nowymi wstawkami (foto Piotr Mróz)
Otwory okienne z nowymi wstawkami (foto Piotr Mróz)
Wyciągnięte okna (foto Piotr Mróz
Widok z wnętrza wagonu (foto Piotr Mróz)
Następnie przyszedł czas na montaż okien oraz założenie nowych uszczelek pomiędzy ramą okienną, a otworem okiennym.
Efekt po założeniu okna (foto Piotr Mróz)
Kolejnym etapem było zabezpieczanie okien, drzwi oraz załagodzenie nierówności na powierzchniach bocznych wagonu.
Zabezpieczanie okien (foto Piotr Mróz)
Zabezpieczanie drzwi
Ostatnie poprawki (foto Piotr Mróz)
Wyrównywanie powierzchni na wagonie (foto Piotr Mróz)
Wyrównywanie powierzchni na wagonie (foto Piotr Mróz)
Końcowym etapem było przetransportowanie wagonu na malarnię, szlifowanie wagonu, naniesienie podkładu antykorozyjnego, a na końcu kolory i opisy.
Transport wagonu do malarni (foto Piotr Mróz)
Transport wagonu do malarni (foto Piotr Mróz)
Szlifowanie (foto Piotr Mróz)
Szlifowanie (foto Piotr Mróz)
Naniesiony podkład antykorozyjny (foto Piotr Mróz)
Mieszanie farby (foto Piotr Mróz)
Pierwsza warstwa koloru nie wygląda imponująco (foto Piotr Mróz)
Druga warstwa koloru już widać efekty (foto Piotr Mróz)
Druga warstwa koloru już widać efekty (foto Piotr Mróz)
Trzecia warstwa (foto Piotr Mróz)
Nanoszenie szablonów z odpowiednimi opisami wagonu (foto Piotr Mróz)
Nanoszenie szablonów z odpowiednimi opisami wagonu (foto Piotr Mróz)
Efekt końcowy (foto Piotr Mróz)
Efekt końcowy (foto Piotr Mróz)
Efekt końcowy
———– 12.05.2015 ———–
Na początku maja rozpoczęto naprawę wagonu typu 94AB o numerze 8535, na terenie zakładu firmy Protor.
Wagon 94AB – 8535 (foto Piotr Mróz)
Na samym początku, wagon został starannie wypiaskowany oraz oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń (rdza). Niestety w trakcie prac, natrafiano na miejsca z grubą warstwą szpachli, pod którą znajdowały się dziury w poszyciu wagonu.
Przetoki z wagonem do piaskowania (foto Piotr Mróz)
Wagon ustawiony i przygotowany do piaskowania (foto Piotr Mróz)
W trakcie piaskowania (foto Piotr Mróz)
Efekt końcowy po piaskowaniu (foto Piotr Mróz)
Dziury w poszyciu (foto Piotr Mróz)
Wagon został przetransportowany na halę napraw, gdzie rozpoczęto prace blacharskie.
Prace balcharski (foto Piotr Mróz)
Efekty prac (foto Piotr Mróz)
Efekty prac (foto Piotr Mróz)
Dalsze prace blacharskie, jak również: próba hamulcowa oraz rewizja zestawów kołowych i pomiary sprężyn zostały wykonane.
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Prace blacharskie (foto Piotr Mróz)
Wagon bez zestawów kołowych (foto Piotr Mróz)
Zestawy kołowe po badaniach ultradźwiękowych (foto Piotr Mróz)
Toczenie zestawu kołowego (foto Piotr Mróz)
Zestaw kołowy po toczeniu (foto Piotr Mróz)
Zestawy kołowe gotowe do montażu (foto Piotr Mróz)
Nowy zbiornik powietrza pod wagonem (foto Piotr Mróz)
Przygotowania do nasadzania zestawów kołowych pod wagon (foto Piotr Mróz)
Przygotowania do nasadzania zestawów kołowych pod wagon (foto Piotr Mróz)
Efekt końcowy nasadzania (foto Piotr Mróz)