110Ac
Wagon socjalny przeznaczenia specjalnego „kuszetka” typu 110Ac – 63519980011-4
Typ konstrukcyjny | 110Ac |
Seria wagonu | Sk wcześniej opisywany jako „Bckd” |
Ilość osi | 4 |
Typ wózka | 4ANc |
Producent | ZPM Hipolit Cegielski w Poznaniu |
Numer fabryczny | 16151 |
Rok budowy | 1976 |
Historia napraw wagonu |
30.03.2004 (Rewizja – PKP Łódź) 15.07.2008 (Rewizja – PKP Cargo Tabor Opole) |
Artykuł o nabyciu oraz transporcie
REMONT WAGONU ETAPY
— 20.03.2020 —
Pomimo, zimy naprawa wagonu dalej trwa, prac blacharskich ciągle przybywa, ale to też z myślą, na wiele lat spokojnego użytkowania tego wagonu. Zaczęto wymieniać poszycie w okolicach świateł końca pociągu. Zdemontowaliśmy pierwsze drzwi wraz z futryną, która zostanie odnowiona dzięki pomocy firmy PROTOR i oddziałowi Utrzymania Ruchu. Do firmy GROWAG do naprawy zostały wysłane amortyzatory olejowe, które wczoraj wróciły do nas, serdecznie dziękujemy firmie za pomoc.
Wymienione poszycie w okolicach świateł końca pociągu (foto Piotr Mróz)
Okulary jako część składowa przy wymianie poszycia w okolicy światł końca pociągu (foto Piotr Mróz)
Demontaż drzwi (foto Piotr Mróz)
Drzwi są nasze po walce z wyciągnięciem (foto Piotr Mróz)
Rozkręcanie futryny (foto Piotr Mróz)
Demontaż futryny drzwiowej (foto Piotr Mróz)
Stara tabliczka znamionowa z amortyzatora olejowego (foto Piotr Mróz)
Amortyzaroty orzed naprawą (foto Piotr Mróz)
Wysyłka amortyzatorów (foto Piotr Mróz)
Podstawa futryny nie nadaje się naprawy (foto Piotr Mróz)
Całkowicie nowa podstawa futryny – w trakcie odbudowy (foto Piotr Mróz)
Stara futryna nadaje się jednie jako wzór (foto Piotr Mróz)
Kiepski stan drzwi (foto Piotr Mróz)
Drzwi (foto Piotr Mróz)
Przysyłka od GROWAG po naprawie (foto Piotr Mróz)
Jeden z ośmiu świeżo po naprawie amortyzator (foto Piotr Mróz)
— 13.10.2019 —
Po zaplanowanych wyjazdach, powoli idziemy do przodu z naprawą wagonu, nasz kolega Krzysztof Sekundo uruchomił, po wymianie zaworów centralne ogrzewanie, okazało się, że jest w pełni sprawne i szczelne, dodatkowo w kranie pojawiła się też ciepła woda. Nadal uzupełniamy skorodowane poszycie. Zestawy zostały sprawdzone pod kątem badań ultradźwiękowych osi, wymieniono szyby, które były zaparowane lub wybite.
Pozostała nam przede wszystkim naprawa wszystkich drzwi i zamknięcie dolnych części poszycia pudła oraz wymiana fragmentami w okolicach świateł końca pociągu.
Mycie osłon z centralnego ogrzewania
Przygotowanie
Docinanie
…no i dopasowywanie
— 13.07.2019 —
Remont trwa, ten tydzień to dalsza odbudowa poszycia wagonu i usprawnianie układu wodnego. Niestety najgorszy okazał się stan poszycia, który wymieniamy, ponieważ podczas ostatniej naprawy, zaślepiono sączki okienne drugą lub trzecią blachą z poszycia i woda zamiast spływać, zatrzymywała się wewnątrz wagonu, efektem tego jest teraz konieczność wymiany dużej ilości wolnego części poszycia.
Widok starej zniszczonej sączki okiennej
Widok starej sączki okiennej po zakonserwowaniu ostoi wagonu
Montaż nowej sączki okiennej
Konserwacja sączki okiennej
Obudowanie profilem poszycia pudła z widoczną końcówką sączki pozwalająca odprowadzać wodę
Sączka okienna
Wymiana poszycia trwa
Stan na dzień 13.07.2019
W trakcie sprawdzania zbiorników wodnych okazało się, że większość zaworów zasilających i odcinających były uszkodzone i wymagały wymiany, zwłaszcza w centrali odbiorczej wody wagonu.
Odbiornica wody ze starymi zaworami
Zamontowana odbiornica z nowymi zaworami
— 07.07.2019 —
Kolejny tydzień i kolejne postępy w pracach, niestety nie uda się na zdążyć do Chabówki z tym wagonem, mieliśmy takie ciche nadzieje. Jednak w żadnym wypadku nie rezygnujemy z naprawy tego wagonu. Tym czasem została wypiaskowana dolna część poszycia i zabezpieczona odpowiednią farbą, dodatkowo pracownicy Utrzymania Ruchu z firmy PROTOR, wykonali nowe profile poszycia, które zostały zabezpieczone, aby służyło długie lata, w sobotę rozpoczęliśmy wraz z pracownikami firmy PROTOR powoli zakładać profile. Dziękujemy pracownikom jak również firmie PROTOR za oddelegowanie pracowników pomocy przy naprawie, również dziękujemy z poświęcony czas: Jakubowi Jeranek, Jakubowi Szymurze, Juliuszowi Niemczykowi, Pawłowi Suderowi i Stanisławowi Jeżewskiemu (który z Warszawy przyjechał by nam pomóc).
Poniżej krótka fotorelacja autor zdjęć Piotr Mróz
Gotowe profile
Czekają na malowanie
Ostoja po wypiaskowaniu
Zabezpieczanie ostoi
Po malowaniu
Montaż nowego profilu
Przygotowanie powierzchni
Wymiana sączek
Ostatnie poprawki
Tak się prezentuje po założeniu 3 nowych profili
— 29.06.2019 —
Rozpoczęto naprawę wagonu na terenie zakładu firmy PROTOR, na chwilę obecną, zostały wymieniono na nowe zbiorniki hamulcowe, zostały odesłane części weryfikacji i naprawie tj.: zawór rozrządczy, kurki końcowe, zestawy kołowe.
W trakcie naprawy poszycie musimy wykonać wstawki w dolnej części pudła oraz w najbliższym czasie zostaną albo wymienione albo naprawione drzwi wejściowe.
Elektryka została sprawdzona jest kompletna i w pełni sprawna.
Poniżej krótka fotorelacja autorstwa Piotr Mróz
Konieczność wycięcia dolnej części poszycia
Takie poukrywane cuda w poszyciu
Czyszczenie trwa
Drobne poprawki
Jeszcze kilka poprawek, wymiana spływów i można nowe profile kłaść
Druga strona wagonu
Jeden robi a drugi …
Poprawki